۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

آقایان علما ۲

آقایان علما ۲

‫..

ابوعلی سینا دانشمند، فیلسوف و پزشک‫ بزرگ ایرانی بود.

‫می گویند که او را گفتند، ای خواجه:

‫شراب طول عمر را کم می کند.

‫ابوعلی سینا گفته است:

‫ما به پهنای زندگی و عمر، کار داریم، نه به طول آن

‫−

‫پهنای ِ زندگی؟! واقعا جای تامل دارد!

آنها که شصت سال، هفتاد، هشتاد یا نود سال عمر دارند،

‫آیا در پهنای زندگی شان چه کرده اند؟‫

‫وقتی به طول زندگی خود نگاه می کنند، آیا

‫از عرض و پهنای زندگی شان راضی هستند؟

‫آیا عمل شان درست بوده است؟

‫−

‫آیا ساکت نشستن در برابر ظلم و تحمل بی احترامی و بی عدالتی،

‫و خودداری از اعتراض به آزار شدن مردم،

‫برای ِ طولانی کردن ِ عمر، آیا ارزش این طول ِ عمر را دارد؟

‫آیا برای ادامه یه عمر و طولانی تر کردن ِ آن، باید به عقیده و آرمان ِ زندگی

‫پشت کرد و در هر حالی به ادامه و طول عمر ِ بیشتر اندیشید و نه چیز دیگری؟

‫−

‫آنها که معلم دین و مذهب و اخلاق و آزادی و آزادمردی و آزادگی بوده اند،

‫و مردم را به عدالت، به حمایت از درماندگان دعوت می کردند و شغل آنها

‫هدایت مردم بسوی خداوند است، آخوند، ملا، واعظ، روحانی...

‫چرا پس تقریبا همه شان، ساکت نشسته اند؟

«چند صد هزار نفر ساکت، پنج شش نفر حق طلب که اعتراض کرده اند»

‫از کودکی بیاد داریم در مراسم عزاداری محرم، ده روز تا، تاسوعا و عاشورا 

‫سخنرانی ها در تجلیل از مقام امام حسین (ع) بود و دلاوری های او و دفاع از

‫حق و مبارزه با ناحق، مبارزه با زور، مبارزه با بی خدائی، مبارزه با بی دینی.

‫.

‫کجا هستند آن منادیان ِ آزادی خواهی به رَوِش امام حسین (ع)؟

آخوند ها، ملا ها، حجت الاسلام ها و مخصوصا آیت الله ها وظیفه دارند

‫در صف جلو و جزو اولین افرادی باشند که،

‫صحنه های دفاع مردم ایران در مقابل ‫ظلم و زور حکومت را آرایش می دهند.

‫.

کجا هستند ملایان و آخوند هایی که مردم را در هر فرصتی به مظلومیت

‫‫‫امام حسین (ع) می گریاندند و جور و ظلم حکومت و اسلام دروغین حاکمان

‫زمان علی (ع) و امام حسین (ع) را نکوهش می کردند.

‫می گفتند معاویه و یزید، نماز هم می خواندند ولی اسلام دروغین داشتند.

آنها فرزند پیامبر، نوه پیامبر را کشتند و به اسلامی بودن ‫تظاهر کردند،

‫زیرا می خواستند حکومت را در دست خود نگه دارند.

.

‫‫اگر امروز و این روزها، ملایان و آخوند ها با همان لباس که

‫نماد راهنمای مذهبی بودن آنان است، در صف های مردم نیایند و

‫به ظلم حکومت اعتراض نکنند، دیگر جائی در میان مردم نخواهند داشت.

‫. 

‫آخوند و ملا، کلماتی هستند که بلافاصله این افراد را در ذهن ظاهر می کنند

‫و استفاده از این کلمات، به هیچ وجه، بی احترامی به این اشخاص نیست.

‫−

‫آخوند ها و ملا ها و یا روحانیون، این روزها و امروز باید در صف اول ِ مردم

‫در خیابان ها راه بروند و به روش حکومت اعتراض کنند. اگر حکومت به آنها

‫هم حمله کرد و آنها را هم کتک زد و بازداشت و زندانی کرد، آن وقت همه مردم و

‫روحانیون می بینند و باورشان می شود که این حکومت، ‫ظاهری اسلامی دارد

‫ولی ‫حکومتی ظالم ‫است و بر خلاف انصاف و انسانیت عمل می کند.

‫−

‫حالا، اگر روحانیون جنبشی از خود نشان بدهند و با مردم حرکت کنند، آبروئی

‫برای خود دست و پا خواهند کرد و بعد از این هم در میان مردم اعتبار و احترامی

‫خواهند داشت، و در آینده، مردم آنها را روحانی نما نخواهند گفت.

‫مردم نخواهند گفت: ملا ها از هر طرف باد بیاد، بادش می دهند.

‫در آینده کمتر آدمی خواهد گفت:

‫واعظان کین جلوه بر محراب و منبر می کنند

‫چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند

‫−

‫آقایان بیائید به طول زندگی ی خود پهنا بدهید، معنا بدهید.

‫چه می گوئید آقایان؟

‫چه می کنید آقایان؟

چه شده است ‫آقایان؟

‫از آموزش ِ آزادگی ی ‫‫‫امام حسین (ع) به مردم، آیا خودتان اندک بهره ای برده اید؟

‫آیا از آزاد گوئی های زینب کبرا و افشاگری اش و تبلیغ این آزاد گوئی های آن شیر زن

‫اندک بهره ای برده اید؟

‫از روایت: رطب خورده منع رطب چون کند، از پیامبر اسلام چه آموخته اید؟

آن حضر‫ت نشان می دهد:

«‫آنچه را که به مردم توصیه می کنی، خودت اول انجام بده»

اگر به مادر آن پسر می گوید برو و فردا بیا ( در حالیکه جمله امروز و فردا یکی است)

‫و فردای آن روز به پسر می گوید: پسر جان خرما نخور!

‫برای این است که پیامبر خودش در آن روز خرما خورده است. و فردا خود را

‫موظف می بیند که خرما نخورد. بعدا، نخوردن خرما را به دیگری توصیه می کند.

‫این است درس پیامبر اسلام: آنچه را از رشادت و شجاعت ِ امامان به مردم

‫آگاهی می دهید، خودتان اول انجام دهید، شما الگو باشید .

‫شما نمایندگی تان برای ‫‫‫امام حسین (ع) و امامان بیشتر است تا بقیه مردم.

‫..

‫سوز

 اول آذر ۱۳۸۸ − 22.11.2009


هیچ نظری موجود نیست: